Myanmar2018.reismee.nl

Shwedagon revisited

Woensdag zijn we in de loop van de dag teruggekeerd in Yangon. Donderdagmorgen waren we alweer om 6 uur in de Shwedagon waar we bij het begin van onze fantastische reis ook al waren geweest. Toen ‘s avonds, nu dus ‘s ochtends. We hebben daar genoten van het ochtendgloren op deze bijzondere plek met het vroege ochtendlicht. Rond kwart voor zeven komt de zon immers pas op. Daarna terug naar het hotel voor het ontbijt. We hebben niet voor niks in Yangon steeds een hotel gekozen heel dicht bij de Shwedagon. Na het ontbijt zijn we zo tegen negen uur nog een keer teruggegaan naar de Shwedagon. Dan kun je alleen maar constateren dat je dus echt de mooiste momenten daar beleeft vroeg in de morgen of ‘s avonds na zonsondergang. We hebben het dus helemaal goed gedaan daar!
Ik denk dat ik vanmorgen bijna de mooiste foto heb gemaakt. Bijna, want je hebt soms maar een seconde om het juiste moment te kiezen. Dat betekent dat de foto, die ik bedoel net niet helemaal scherp is. Toch ga ik hem dadelijk plaatsen. Enkele van mijn deskundige volgers zullen mijn mening wel onderschrijven. Het zij zo....

Kleine toelichting bij de foto van de woensdagmorgen. Wat we al wisten is dat volgens de Boeddhisten de week uit acht dagen bestaat. De woensdag bestaat nl. uit de woensdagmorgen en de woensdagavond. Reden: op weoensdagmorgen bereikte Boeddha ‘enlightning’ . In gesprek met een leraar geschiedenis (de man is al 84 jaar) vanmorgen, kwam ik er achter dat ik op woendagmorgen ben geboren. Dus ‘offeren’ bij de dag van de woensdagmorgen.

Reacties

Reacties

Jaap

Beste Gerard en Ingrid,

Prachtige foto's gezien met veel zonsondergangen. Jullie hebben genoten en komen helemaal verlicht terug!
Goede reis.

Jaap en Connie

margot

Lieve Ingrid en Gerard,
Ik denk dat jullie meer dan volop genoten hebben ! Dat gaat dus een mooie herinnering worden.. iets wat erg belangrijk is.
geniet met volle nog met volle teugen, Liefs, Margot.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!