Myanmar2018.reismee.nl

Decadente (post-)koloniale tour

Wat Bogor voor het Nederlandse gouvernement in het voormalige Nederlands-Indie was, was Pyin Oo Lwin voor de Britse overheerser in Birma. Pyin Oo Lwin was de zomerresidentie van het Britse gouverement in Birma. Niet zo vreemd, want Bogor en Pyin oo Lwin liggen beide heerlijk koel in de bergen.
De koloniale sfeer herken je nog steeds in deze stad, vooral in de buitenwijken waar wij ook ons hotel hebben voor twee nachten. Er staan veel kapitale villa’s, er zijn duurdere restaurants en er is een grote golfclub.
De avonden en nachten zijn hier in januari behoorlijk fris met ca. 10 graden, maar overdag heb je een aangename temperatuur van 20-25 graden.
Vandaag hebben we een beetje een rustdag gepland voordat we vanaf morgen een dikke week ‘ flink aan de slag’ moeten in Mandalay e.o. en Bagan. Enigszins decadent hebben we vanmorgen een paardenkoets laten komen en werden we rondgereden in Pyin Oo Lwin. We zijn begonnen rondom het vlakbij ons hotel gelegen meer. Aan het meer hebben we koffie met gebak(!!) genomen op het terrras van een van de meest luxe restaurants hier, het Lake Front Feelcafe. Daar gaan we vanavond ook eten. Daarna zijn we naar het centrum van het stadje gereden en daar wat rondgekeken. Na de lunch vlakbij de golfclub zijn we terug gegaan naar ons hotel en doen verder vandaag rustig aan.

Kees Smetsers

Alweer een heel leuk verhaal !!!

Danny

Hoi Gerard en Ingrid,

Ziet er mooi uit allemaal en dat decadente is ook genieten!

Hartelijke groeten,

Wilma en Danny

margot

Lijkt me heel fijn zo'n "rustdagje".......Mooie en leuke foto's Gerard !!

Tanja

Iedere dag weer leuk en verrassend om jullie verhalen te lezen.
Heerlijk dat jullie zo genieten!
xxx
Tanja