Myanmar2018.reismee.nl

Naar Myanmar

Welkom op onze Myanmar2018-reisblog!

Zuid-oost Azië is een favoriete reisregio voor ons. We hebben daar al heel wat landen bezocht: Indonesië (4x, voor het laatst juni 2016), Maleisië (incl. Maleisisch deel Kalimantan), Singapore, Thailand, Vietnam en in januari 2016 Laos en Cambodja. Na onze reis naar deze twee laatste boeddhistische landen stond het voor ons vast: volgend reisdoel in deze regio wordt het eveneens zeer boeddhistische Myanmar, het vroegere Birma. Ondanks de etnische problemen daar, hebben we besloten ons reisplan niet aan te passen. We begrijpen dat daar wel wat op valt af te dingen.....

We vertrekken zondag 7 januari met Singapore Airlines en komen maandagochtend 8 januari aan in Yangon (het vroegere Rangoon) de hoofdstad van Myanmar. Een flinke omweg door de lucht: eerst naar Singapore en dan drie uur terugvliegen naar Yangon. Singapore Airlines is nu eenmaal onze favoriete luchtvaartmaatschappij.....

Doordat we op eigen gelegenheid reizen, kon ik (Gerard) me weer eens uitleven in het plannen van deze reis. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen het hele reisplan globaal van dag-tot-dag vast te stellen. Er zitten nl. drie binnenlandse vluchten in de reis en die kun je maar beter tevoren vastleggen. Dan staat ook vast waar je bent en dat leidt tot een redelijk gedetailleerd reisplan. Dit reisplan vind je in het profiel.

Vanaf 8 januari kun je hier regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden en via de kaart kun je zien waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Ik heb je op de mailinglijst gezet, waardoor je automatisch een mailtje ontvangt als er een nieuwe verhaal of een nieuwe fotoserie is geplaatst .Wil je niet regelmatig mailtjes ontvangen? Verwijder jezelf dan uit de mailinglijst. Sta je niet op de mailinglijst en wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je emailadres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op onze reislog. Reacties op onze verhalen en foto's vinden wij altijd erg leuk!

Groetjes,

Gerard&Ingrid

Marianne

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast veel voorpret!

john

uitstekend begin van 2018!!!
zie uit naar jullie ervaringen.
genoeg CF kaartjes???? je fotografeert je suf.
veel plezier en tot je eerste blog

Gerard van Heeswijk

Volgens mij voldoende kaartjes met veel GB’s, maar dat moet ik nog wel even controleren. Zeer belangrijk: twee sleuven dus in RAW en voor uploaden naar de blog een kaartje in JPEG.

Adil-Sulawesi

Mooi verhaalje en groet uit Sulawesi

Paul

Wat leuk dat ik van jullie weer zo'n mooie leunstoel-bij-de-open-haard-reis cadeau krijg. Ik kijk nu al uit naar jullie belevenissen en de foto's. Goede reis en veel plezier!

Tanja

Heel veel plezier! Heerlijk om weer met jullie 'mee te reizen'. xxx

Kees Smetsers

Hoi Gerard en Ingrid,
Jullie gaan weer een mooie reis maken !
Super dat ik met jullie mee mag reizen.
Ik wens jullie samen een heel fijne tijd.
Groetjes,
Kees Smetsers
Bali Runner
(www.hartvanbali.nl)

Mieke Nuijen

In Mandelay zouden jullie naar een illegale voorstelling moeten gaan van The Moustache Brothers. Het is bij hen thuis in een verbouwde garage. Zij genieten zeer veel goodwill in de betreffende wijk en via een waarschuwingssysteem van wijkbewoners dat goed functioneert, kom je via hilarische sketches veel te weten over de situatie in Myanmar. Het zijn moedige artiesten.

Drie en Kwep

Wij gaan jullie zeker volgen. Alvast een fijne reis en we gaan het lezen hoe jullie het beleven

ton

fijne reis, mooie dingen zien en heel veel foto's maken !

Paul Jacobs

Hey Gerard,

Het weer is nu heerlijk in Zuid Thailand dus hopelijk ook in Myanmar. Geniet er van en ik lees graag de verhalen.

Enjoy!

Marijke en Tjark

Heel goede reis. Ik kijk mee

Jan en Nelly van Gils

Wij wensen jullie een hele mooie reis en zien uit naar de verhalen !

R. Dasiman & E. Saman

Lieve Ingrid en Gerard,
Heel veel bijzonder gezellig geweest met de jaarwisseling. Iedereen hadden genoten van jullie zeer warme aanwezigheid.
Wij wensen jullie bijzonder veel plezier met jullie vakantie in Myanmar.
Moge onze lieve Heer jullie begeleiden, ontfermen en heilrijk schenken en tot weder terug.
God rijkste zegen.
Groetjes en heel veel liefs.
Pa Rob en tante Prah.